17 Temmuz 2008 Perşembe

Muhabbet kuşu eğitimi ve evcilleştirilmesi

Muhabbet kuşunu aldınız eve geldiniz kafesine koydunuz ve hemen oynamasını , konuşmasını , ötmesini beklemeyin yani evine ve ortama biraz alışmasını bekleyin zaten sürekli ilgilenirseniz onunla konuşursanız ani hareketler ve ani sesler çıkararak korkutmassanız sevgiyle yaklaşırsanız zaman içerisinde size alıştığını dışarıdan içeri girdiğinizde sizi görüp kafese tırmandığını göreceksiniz

Sakin sakin konuşup güven verirseniz onun güvenini kazanırsınız sakın elinizle falan tutmayın çünkü bunu hiç sevmezler bir anda aranızdaki her şey biter :) zaten tutarsanız görüceksinizki elinizi ısırmaya başlıcaktır.


Belirli bir süre kafeste geçtikten sonra size alıştıktan sonra isterseniz kafes dışınada salabilirsiniz ama tabiki camları kapıları kapatmayı unutmayın yoksa bilmedende olsa kaçabilir zaten saldığınızda panik yapıp bir süre uçucak havada duvarlara çarpmamasına dikkat edin bir yere konduğunda yanına gidebilirsiniz korkutmadan zaten bir kaç kez saldıktan sonra dışarısına alışacaktır ve direk istediği yere konucaktır


Omzunuza konabilir başınıza konabilir


Tabiki kapıları camları kapatmanın yanında başka önlemlerde almalısınız


örneğin başka bir hayvan olmamalı kedi köpek gibi sıcak soba tarzı birşey olmamalı vb kuşa zarar vericek şeyler olmamalı


Birde muhabbet kuşlarının gözleri karanlıkta pek görmez zaten hafif karanlıkta izlemelisiniz kuşu nasılda sağa sola bakıyor görmeye çalışıyor çok komik bir görüntü çıkıyor ortaya :) yani görmesi için ışık lazım

Sanırım bu yazı bu kadar yeterli daha sonra aynı konuda yazılara devam edeceğim. foto flickr'den

36 yorum:

efe dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Emre BULUT dedi ki...

Ya ben 3 aylık beslemiş birinden yeni aldım. ilk geldiğinde bunları okumamıştım ve yanlış davrandım elime falan almaya tutmaya çalıştım. kafesten hiç çıkmıyordu kuşlar.

şimdi bunları okuyunca aranızdaki her şey biter demişsiniz ya tutmaya çalışırsanız hemen. ben şimdi üzüldüm, bi daha kolay kolay alışmazlar mı? ne yapmam lazım. çok yakın olmaya çalışıyorum ama, izin vermiyolarlar :)

( bir de aldığım kişi tanıdık biliyorum az çok, onun çocuğu var bi kaç kuşun kuyruğunu koparmış. onla da illaki ilgisi vardır ama bunlar ne zaman alışacak bana ya :) )

Emre BULUT dedi ki...

Ha bir de kuşlar iki tane (biri erkek biri dişi).

Duymuştum ki kuşlar iki tane oldu mu sahibini de pek takmıyorlarmış doğru mu?

ali dedi ki...

emre benim de iki muhabbet kuşum var alalı 2 ay kadar oldu iki kuş alışmaz dediler ama şimdi ikisi de elimdem yem yiyor. henüz oynamaya filan gelmiyorlar ama gündüz hiç görmedikleri içintam alışamadılar. yani iki kuş da alışabiliyor

ipek nur dedi ki...

09.04.2010 cuma

ben ipek 10 yaşındayım yarın muhabbet kuşu alacağım bu verdiğiiniz bilgilerden dolyaı teşekkür ederim.

:]:)

promete07 dedi ki...

merhaba ben mir 7yaşındayım ben yarın bir muhabbet kuşu alacağım

size teşekkür ederim

Eylül dedi ki...

meraba ben Eylül 10 yaşındayım daha kuşu alalı 3 gün oldu ama bana hemen alıştı.ve bugünle 38 gnlük daha küçük ama iyi eğitebilirmiyim?

gönül durağım dedi ki...

bende şuan 1.5 aylık kuş besliyorum 1 hafta olıcak bunu okumamıştım elieme fln aldımı ısıryordu kuşuya sordum her gün sal eline al sev senden zarar gelceğini alması lazım diyodu alıp seviyodum ıısrıyodu ama kafes içinde bi süre sonra benle konuşuyodu odaya girdiimde dönüp duruyordu kafes içinde

şimdi elime alıp seviyorum göwde bölgemde sonra bırakıyorum omzumda elime dolaşıyor

gelba birde kuşa nasıl yaklaştınızla ilgili kuşu çabuk alıştırmak isteyen arkadaşlar varsa elinizden yem verin yada marun yemeye başladıgınıda size güveniyo demektir

gönül durağım dedi ki...

bende şuan 1.5 aylık kuş besliyorum 1 hafta olıcak bunu okumamıştım elieme fln aldımı ısıryordu kuşuya sordum her gün sal eline al sev senden zarar gelceğini alması lazım diyodu alıp seviyodum ıısrıyodu ama kafes içinde bi süre sonra benle konuşuyodu odaya girdiimde dönüp duruyordu kafes içinde

şimdi elime alıp seviyorum göwde bölgemde sonra bırakıyorum omzumda elime dolaşıyor

gelba birde kuşa nasıl yaklaştınızla ilgili kuşu çabuk alıştırmak isteyen arkadaşlar varsa elinizden yem verin yada marun yemeye başladıgınıda size güveniyo demektir

Begüm dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Begüm dedi ki...

Merhabalar.Ben Begüm muhabbet kuşlarını çok seviyorum ve bu pazar günü 1 tane bembeyaz alıcam çook mutluyum bunnu kelimelere sığdıramam :)))

berk dedi ki...

merhaba ben berk muhabbet kuşunuz varsa onu aldığınız gün kafesin üstüne koyun salata kıvırcık verin mutlu olurlar öterler elinize almayınelinze kafanıza yem koyun yerler alışırlar bunu 15 20 güntekrarlayın o zise alışır sonra yem koymadan kafanıza elinize konar

evren012 dedi ki...

merhaba. ben evren. 5 gün önce yeni bir muhabbet kuşu aldım bir komşudan. hiç sosyal değil. benim bir kuşum daha var ve onada alışamadı. komşularım bu kuşu 6 ay önce almışlar ve çok da iyi baktıkları söylenemez. 6 ay eziyet çekmiş. bu kuşu sosyalleştirmek için ne yapmalıyım lütfen yardım edin.

SpeeLCanceL dedi ki...

kusa ilk gün yem werdim bilmiyordum şimdi ne yapcam elimden mi vereyim artıq

berk dedi ki...

merhaba ben berkyarın muhabbet kusu alcam bugun bılgıyı hemne ıstıyom elımle tutsam rahatsız olursa altını nasıl degısecegım ve kac gun sonra dısarı cıkartmaya calısacagım lutfen yardım edın

büşra dedi ki...

ya ben daha yeni yem yemeye alısmıs bı kus aldım bende ılk aldıgımda kusu elıme almıstım ve kusum benden korkuyor kusu aldığım yere sordum bana alısması ıcın napabılırım dye bana dedıkı bıraz ac bırak daha sonra elınle yem yedır alısır dedı bende denedım bunu ama olmadı kusu ac bıraktım ama yınede elımden yem yemedı sızce bana alısması ıcın ne yapmalıyım LUTFEN CEVAP VERIN

yasin çelik dedi ki...

ben yasin dün bir buhabbet kuşu aldım sürekli bana alışsın diye elime alıyorum bir sorunolurmu? elimden yem vermeye çalışıyorum ama yemiyo ne yapmalıyım çok çabuk alışmasını istiyorum

emre bulut dedi ki...

slm ben emre 13 yaşın dayım ya bak bunu kim yazdıysa allah ne uradı varsa versin ama ben kuşu aldımda kuşa dokunmadım bile ama kuş ben odaya girince kafesi kıracak sanıyorum pitbul gibi bide benim kuşumpitbul gibi dedimya ısırma taşını 3 günde dağıttı yaha ne yapa bilirim... cevap yazarsanız memnun olurum

emre can dedi ki...

mrn yine ben emre cvp veren varmı....

çocuk dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
çocuk dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
FMAFK dedi ki...

ya ben 45 günlük 2 tane kuş aldım biri dişi biri erkek ilk aldığım gün kafesten dışarı saldım elime felan aldım bundan sonra bana alışırlarmı ne yapmam gerekiyo
yardım ederseniz sevinirim
teşekkşrler

Sezer dedi ki...

ben ingiliz cinsi bi muhabbet kusu aldım... elimi yaklastırıyom kaçmıor bi yerine dokunun ca kaçıyor nasıl alıstırablirim bana yardım edin

mustafa bulut dedi ki...

ben mustafa bulut benimde kuşum var iki ay oldu alalıben kuşu alıştırmak için elime almıştım kuş kaçmak isterken kuyruğu elimde kaldı şimdi kuş benden soğudu tekrar nasıl alıştırırım. ?

tarık dedi ki...

s.a kardeşler kuşunuzu ilk gün çıkartabilirsiniz tabii yapabilirseniz parmağınıza koyupta çıkartabiliosanız yapın bakın kuşa özen gösterin eğer yanlışlıkla bişi yaptınız kuş soğudu alışır tekrar telaşlanmayın çok sıkboğaz etmeyin kuşu mesela onlar kafalrını sırtlarına koyarak uyur uyuduklar ızmn rahatsız etmeyin marul maydanoz fln verin kafesten çıkartıp marulu maydonuzu kafesin üstüne koyun biraz ıslak olsunlar ozman kuş marulla boğuşur çok tatlı bir görüntü çıkar ortaya :) bir de size bir tiyo unutmayın haa çok öenmli mesela kuş şişman olsun istiyorsnuz olursa güzel olur bakın bunkarın bir maması war şöyle hazırlanıyor pişmiş tmurta sarısını etimeği havucu bira mayasını alıp karıştırıyoruz ama etimeği önce mikserden geçiriyoruz sonra toplar oluşturup kuşa veriyoruz kalanını buzluğa atın yoksa hmn bozulur vede bir öenmli not ingiliz diye aldığınız çoğu kuşlar %100 safkan ingiliz değildir %60 fln ingilizdir eğer tam ingilizse kuyrğu kafesin dibine kadar değer ztn sssafkan olanları 700-1300 tl arasında değişir 2 günde bir suyunu değiştirin haftada 1 3-4 damla suyuna vitamin atın kuş hasta ise bu sayı artabilir ve kuşa salıncak alın tabii alıp almamak size kalmş dediklerimi yaparsanız 2-3 ayda süper sonuçlar alırsınız kuşunuz en iyi arkadaşınız olur

Emirhan dedi ki...

arkadaslar ben 1 hafta once cift muhabbet kusu aldim kuslarin umurtlama zamani ne zamandir bilen varmi kac ay veya kac hafta bilen varsa lutfen solesin vede.bide cift aldim demistim cift muhabbet kuslari evcillesmezmi yani bana alismazmi

Emirhan dedi ki...

tekrar ben ve bu kuslari evcillestirmem icin ne yapmam gerekiyor ben onu hic tutmaya calismadim his korkutmadim ama kardeslerim bazen rahatsiz ediolar artik izin vermiyorum zaten ama kardeslerim yuzunden evcillesmezlermi ??

ahmet dedi ki...

merhaba ben ahmet bir dişi bir erkek kuşum var.Erkek doğru düzgün bişey yiyemiyor yemi ayıramıyor hemde çok kavga ediyolar ne yapmalıyım nolur yardım edin

murat koç dedi ki...

merhaba
ben dün muhabbet kuşu aldım daha 30 günlük birncisi nasıl davranmalıyız ikincisi yemek ve suyunu içmiyor ve garip hareketler ediyor ölen önceki kuşlarıma hiç benzemiyor onunla konuşmaya çalışıyoruz bizden kaçıyor yada ısırmaya çalışıyor pet shoptaki görevli 15 gün dışarıya çıkarmayın elinizle besleyin dedi ama elimize gelmediyi gibi birde ısırıyor bu konuda acil desteğinizi bekliyorum yoksa geri iade edecem :((

Jolly Joker dedi ki...

Bizim kuşumuz hala bizden korkuyor yaklaşık 1 ay oldu ancak eski kuşumuza hiç benzemiyor. Elimizden bir şey yemiyor. Dışarı çıktığında pek uçmuyor. Onunla çok ilgileniyor, konuşuyoruz ancak o bir tepki vermiyor :/. Biz vitamin kullanmıyoruz hasta da değil. Akrabamızın kuşu var 7 yıl olmuşlar alalı şakır şakır konuşuyor. Onların dediklerini de yaptım ancak bir tepki vermedi :/ Acil yardım!

Furkan Özeken dedi ki...

Sa kardesler bn kusumu 1 aylikken aldim. Ama kardeslerim kusumu korkuttular. Su an 10 aylık aradan 9 ay gecti. Sadece salinca perdelere ya da kafesine konuyor. Kafes içindede çok nadiren parmağıma konuyor 3-4 saniyeligine. Benim arkadasın kuşuda benim kusum gibiydi hatta o çok hircindi. 4 yıl hiç alışmamış. Yanına bir eğitimli kuş aldı 1 ayda eğitimli kuş gibi oldu. Siz bana ne önerirsiniz ?? Bı tavsiyeniz var mıdır ?? Cevaplarınızı bekliyorum lütfen yardım

Burak eren dedi ki...

merhaba
Ben yaklaşık 3-4 aylık yavru aldım erkek-dişi olarak aldım alalı 4-5 ay oldu şimdi kuşum çiftleşmiş ve 6 tane yumurtası var 2 yumurtanın kabuğu yok ama zarı var acaba yavru çıkarmı kuşlar bana nedense hiç alışmadı her seferde elimi ısırdı fazlada üstelemiyorum inş yavrular çıkınca onları elime alıştıracaqım dişi yumurtladıktan sonra biraz uysallaştı inş yumurtaların hepsinden yavru çıkar masaLLah deyin :) :) :)

Burak eren dedi ki...

merhaba
Ben yaklaşık 3-4 aylık yavru aldım erkek-dişi olarak aldım alalı 4-5 ay oldu şimdi kuşum çiftleşmiş ve 6 tane yumurtası var 2 yumurtanın kabuğu yok ama zarı var acaba yavru çıkarmı kuşlar bana nedense hiç alışmadı her seferde elimi ısırdı fazlada üstelemiyorum inş yavrular çıkınca onları elime alıştıracaqım dişi yumurtladıktan sonra biraz uysallaştı inş yumurtaların hepsinden yavru çıkar masaLLah deyin :) :) :)

ramazan gucluer dedi ki...

14 yildir kus besliyorum elinede alsan disarida salsan nasil ilgilendigindir onemli olan evlat sefkati ile yaklas bak nasil sevecen oluyorlar birde kafeste fazla kapali tutmayin gunde en az 1-2 saat salin evin icine aciktilarmi donerler zaten kafese :)

Ahmet Suat Yayla dedi ki...

güzel bir paylaşım

Ahmet Suat Yayla dedi ki...

muhabbet kuşu bakımı ve eğitimi nasıl olmalı